7.1.14

Columbus (3)

Wie mij leuk vindt op Facebook heeft het waarschijnlijk al gezien, maar mijn stage zit erop en mijn laatste online artikel is ondertussen gepubliceerd. Daarom wil ik nog één keer mijn persoonlijke favorieten - van de artikelen die ik schreef - delen:

  • Vergeten hoofdsteden zijn ook de moeite waard: omdat er zoveel moeite in dat stuk zit en ik stiekem heel tevreden ben met het resultaat. In vergelijking tot de meeste andere opsommingen is hier namelijk niet enkel internetspeurwerk, maar ook een boel geïnterview, aan vooraf gegaan. Van elke stad heb ik mensen opgespeurd die er zijn geweest en naar hun beste tips gevraagd. Opvallend: ze zeiden stuk voor stuk dat het inderdaad maar stom of saai of [vul in] was, "maar eigenlijk was het ook best wel leuk, zo achteraf". Aanraders dus, deze zeven steden!

  • 10 wandelingen waar je een kick van krijgt: eigenlijk geen persoonlijke favoriet, maar wel het artikel dat de meeste clicks heeft gescoord! Ik weet niet waarom (het gaat niet over 'budget' of 'gratis' of 'bizar' of 'mooi'), maar waarschijnlijk is 'kick' ook aantrekkelijk? En toegegeven: een paar van die wandelingen zou ik zelf ook maar wat graag maken.

  • Top 10 mooist gekleurde steden: hier heb ik twee van mijn favoriete steden in kunnen verstoppen - Reykjavík en Trondheim - en daardoor schreef ik zo snel en makkelijk dat dit wel het artikel moet zijn waar ik de minste tijd aan heb besteed, maar evengoed tevreden mee ben. Sowieso: wat is er leuker dan gekleurd huisjes?!




  • Onontdekte Europese eilanden: vaak had ik het idee dat datgene waarover ik schreef niet echt iets zou zijn wat ik met m'n eigen ogen zou zien, simpelweg omdat het ver weg en exotisch of moeilijk bereikbaar (of wat dan ook) was. Dat had ik in dit geval niet. In dit geval wilde ik vooral meteen mijn backpack pakken en in het vliegtuig - of de auto - springen, om deze eilanden te ontdekken.

  • De meest indrukwekkende doolhoven: omdat het hopeloos leek hier een boeiende top 10 van te maken (ja, het moest bij 8 blijven...), maar ik mezelf verbaasd heb met het resultaat. Een tipje van de sluier: er bestaat een ananasdoolhof! (!!!) En ik weet nu eindelijk het verschil tussen een doolhof en een labyrint - en jij zometeen ook.

  • Mandela: 'Long Walk to Freedom': omdat ik voor dit artikel naar de persvertoning mocht - ruim een maand eerder in Amsterdam, waar ik tussen veelal 50+ mannen met wit, golvend haar en een bril zat. Een hele belevenis. Bovendien was dit de grootste winactie die ik mocht organiseren, was het leuk eens een (semi-)filmtip te schrijven en raad ik 'Long Walk to Freedom' aan iedereen aan.

  • De meest (na)gemaakte vakantiefoto's: dit was zo'n thema waarvan ik twijfelde of de hoofdredacteur het goed zou keuren, maar gelukkig mocht ik het schrijven. Of eigenlijk: gelukkig mocht ik dus een middagje lang van zulke geniale foto's bekijken. Een aanrader voor ieder die geen al te beste dag heeft - of een nóg leukere dag wil.

  • Oog in oog met een wild dier, en dan?!: nogmaals: DIE FOTO'S. Allemaal te lief en te schattig en het was ook heel leuk eens niet enkel over reizen en bestemmingen etc te schrijven. (Niet dat ik daar ooit genoeg van krijg hoor, maar ik schrijf zo veel graag.)

  • De 10 beste budgetbestemmingen van 2014: omdat het mijn laatste artikel is dat op de website is verschenen, in elk geval voor nu. Dat het best verrassende bestemmingen zijn maakte het extra leuk om te schrijven.



Dus ja, dat was het - vier maanden stage zitten erop. Nu hoef ik niet langer 40 uur per week op dezelfde stoel te zitten, kan ik weer fijn veel over eigen ervaringen schrijven (want dat doe ik liever, heb ik geleerd) en doordeweeks daglicht zien. Dat is nog het allerbeste. En ja, natuurlijk ga ik de redactie (en die godsgruwelijk lekkere taartjes die ik mocht halen als er een prijsuitreiking was) missen, maar het is mooi geweest.

En niet getreurd: over de nieuwste Columbus heb ik ongeveer compleet de eindredactie gedaan en het winnaarsstukje in de lezerspost geschreven, maar ook in 45 en waarschijnlijk 46 zul je artikelen van mij tegenkomen. Dat laat ik nog wel weten.


  ❊ Wat is jouw favoriete artikel (wat ik geschreven heb)? ❊

8 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Ik heb vorig jaar stage gelopen bij Columbus :) succes nog met je studie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke artikelen zitten er tussen :) Perfect voor een zondag, als het regent! Lekker lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige artikelen schreef je! Geweldige ervaring vast, en mooi archief met artikelen. Vooral naar de wandelingen en de budgetbestemmingen ga ik nog even extra goed kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo jij hebt niet stilgezeten daar! Ze gaan je vast missen, want je hebt echt mooie en goede artikelen geschreven. X

    BeantwoordenVerwijderen