30.8.13

De wc (?!), waterballet en een natte cupcake

Net als iedereen denk ik graag terug aan mijn reizen, en kan ik met gemak - waar dan ook - opeens met een mega glimlach op mijn gezicht zitten omdat ik aan het een of ander dacht. Nu zijn het echter niet de must-see's die mij achteraf het meeste plezier aan een reis bezorgen. Nee, ik ben fan van details. Van dingen die niet standaard inbegrepen zitten bij de reis - of in elk geval niet voor iedere toerist hetzelfde zullen betekenen. Dus, hier weer kort drie fijne, grappige en/of leuke herinneringen.


De wc (?!)

Osian (India), maart 2008

Tijdens onze reis door India hadden we het geluk dat we op bezoek mochten in een klein dorpje, om te zien hoe de gewone plattelandsmens nu écht leeft. We bezochten een huisje zonder dak, liepen wat rond over het erf, kregen te eten en toen moesten er natuurlijk ook naar de wc. "Waar is die?" vroeg een van mijn klasgenoten, waarop hij het antwoord "Haha, wc, hij vraagt om een wc!" kreeg (en allemaal vingers in zijn richting gewezen). Wat er nou precies zo grappig was konden ze niet uitleggen, maar ik wist genoeg toen ik het jongetje van de rechterfoto zag...


Waterballet

Vänern (Zweden), maart 2009

Op studieverenigingreis gingen we - Scandinavistiekstudenten als we allemaal waren - in één week naar Denemarken, Zweden én Noorwegen. De dagen in Zweden waren - zonder echte reden, het is gewoon een gevoel - mijn minst favoriete, maar die dag dat we een (klein) rondje Vänern wandelden is weer één van mijn lievelings van de hele reis. Je kon er namelijk dansen op het water - en we sneden een kanelbulle met een zakmes, wat super outdoor voelde ;).


Een natte cupcake

Gent (België), juli 2011

Mijn eerste keer in Gent begon meteen fantastisch goed toen ik werd meegenomen naar Julie's House, waar ze sowieso (één van) de lekkerste cupcakes hebben. Plek om te zitten was er alleen niet meer en dus verhuisden we naar het water, waar we lekker op het muurtje gingen smikkelen. ... Tot de wind opeens mijn (toen gelukkig een stuk kleinere) cupcake het water inblies en de eendjes van de rest genoten. Tja.


  ❊ Heb jij nog een leuke reisanekdote om met mij te delen? ❊

17 opmerkingen:

  1. Leuke post, is een goed idee om dit vaker te doen. Leuke en grappige momenten! Gelukkig hebben de eendjes nog kunnen genieten van je cupcake.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja he, daar ben ik ook blij om :) En ik probeer het inderdaad vaker te doen! Is soms nog eens diep graven in m'n geheugen, maar eigenlijk komen er tot nu toe vanzelf dingen in me op.

      Verwijderen
  2. Haha lekker zo'n natte cupcake, wel weer lief voor de eenden :) En die wc foto, haha ik kan me voorstellen dat ze die 'buitenlanders' uitlachen als ze zelf een veel betere manier hebben toch?! :p

    BeantwoordenVerwijderen
  3. aah leuk dit. India dingen blijven ... bizar.

    Ik was in Parijs en kwam bij de Moulin Rouge het halfzusje van mijn neef tegen ... die ik Canada woont en die ik alleen via via Facebook ken (maar we hadden vroeger in Bosnië wel play dates) zo bizar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. India is gewoon een beetje raar ;)
      En wow... ha! Heel bizar inderdaad, maar ook heel tof.

      Verwijderen
  4. Leuk om te lezen :) Geweldig die foto's van je India-reis, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om te lezen! Ik zou echt even na moeten denken over mijn reisanekdote. Denk dat een van de leukere is dat ik toen ik net in Londen woonde ik na mijn eerste late dienst mijn huis niet meer terug kon vinden. In het donker ziet het er allemaal zo anders uit hah :p

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De gekke details maken het reizen inderdaad het meest interessant. Ik kan er zo een paar bedenken hihi, lekker om weer even in deze sfeer te komen.
    Fantaseer meer: http://reisdromen.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aw, vet goede voedsel dag voor die eendjes =D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke herinneringen, mooi beschreven! Leuk dat je zo'n verzameling herinneringen door elkaar mixt. Je titels zijn elke keer weer hilarisch. Leuke foto van jou met de cupcake. Jammer dat het maar even duurde...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, dank je. Ik probeer een beetje matchende herinneringen te vinden, en dat helpt de titels wel moet ik zeggen ;)

      Verwijderen
  9. Jammer van de cupcake maar hopelijk hebben de eendjes er wel van genoten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hele leuke post dit. Fijn is dat, reisherinneringen. Ik heb vaak de mooiste momenten niet op beeld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik verbaas me inderdaad hoe ik toch van de meeste dingen nog foto's heb! Want eigenlijk ben ik helemaal niet zó druk met mijn camera en vinden de meeste dingen inderdaad "achter de schermen" plaats...

      Verwijderen