13.11.13

fotodagboek: weekendje Nederland



Afgelopen weekend - of eigenlijk helemaal van donderdag tot zondag! - had ik fijn, Noors bezoek. Dat betekent niet alleen dat mijn woordenschat en chocoladekastje weer gevuld is, maar ook dat ik meer Hema's van binnen zag dan gemiddeld in een maand, allemaal andere dingen deed die ik normaal niet dagelijks doe en echt een beetje toerist in eigen land was. Heer-lijk.

Wat ik geleerd heb?

Als Google zegt dat het het hele weekend pijpenstelen regent, hoef je dat niet te geloven. ❊ Fietsenkelders zijn écht toeristische attracties en als je daar slechts vijf minuten voor je trein vertrekt bent, mis je hem sowieso (want er moeten foto's worden gemaakt). ❊ Hofjes zijn fantastisch. ❊ De vogelmuurschildering bij de fietsenkelder op Haarlem CS is ook fantastisch en verder is de Paradijskerk fantastisch en Moddi, Yoghurt Barn en de bageltapas bij Bagels & Beans ook. ❊ Nederland maakt mooie ansichtkaarten en je moet dan ook echt naar drie steden - Haarlem, Rotterdam en Amsterdam - om eindelijk van die lelijke te vinden (oké, of direct naar Amsterdam). ❊ En ik heb geleerd dat je van een half uurtje Schiphol heel blij wordt. Doei!

ps: de foto's komen van Ina's, Roos' en mijn eigen Instagram-account.

7 opmerkingen:

  1. Ik was dit weekend ook toerist in eigen land, zo leuk om dat af en toe eens te doen! En dat fietskelders zo bijzonder zijn, grappig, hier is het zo normaal :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, echt nu :) Nu moet ik zeggen dat ik mijn fiets van de week voor het eerst in bijna twee jaar weer in het bovenste rek in de fietsenkelder zette, en dát was toch wel weer even heel tof ;)

      Verwijderen
  2. Fijn is dat hè, toerist zijn in eigen land :) Het klinkt allemaal heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zó leuk om je eigen land door de ogen van een ander te zien <333

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Fijn om even toerist te zijn in je eigen land. Nederland heeft ook genoeg mooie plekjes :) En wat heeft dat meisje een geweldige haarkleur <3

    BeantwoordenVerwijderen