2.11.15

17 maanden in plekken // Een tipje van de sluier

Wat jullie allemaal hebben gemist - en waarover ik in de toekomst dus sowieso ga schrijven?

Eind juni 2014 stapte ik met een enkeltje op het vliegtuig en verhuisde naar Oslo.



Ik nam de trein naar Noord-Noorwegen en ging weer naar Træna(festivalen).



Toen kreeg ik werk en een verblijfsvergunning (!), wat wel betekende dat ik 3 maanden lang Noorwegen niet mocht verlaten. Gelukkig kreeg ik veel bezoek, gelukkig is Oslo heel fijn en gelukkig was er ook nog altijd een boel te ontdekken.



In november waren de 3 maanden om en dus vertrok ik meteen naar Kopenhagen, Lund, Malmö én Göteborg.



Daarna was ik even in Nederland, veel in Oslo, en in januari weer even in Nederland. Toen herontdekte ik Brussel.



En daarna weer heel veel Noorwegen. Vijf maanden aan één stuk. Oslo Oslo Oslo, maar ook een beetje Gol, in de bergen.



In de lente ontmoette ik een leuke Viking, die aan de andere kant van Noorwegen woont en dus vloog ik een paar keer op en neer naar Stavanger. Niet erg hoor, voor een jongen met zulk mooi uitzicht vanaf z'n dakterras. ;)



Terug in Nederland was ik vooral in het zuiden des lands, thuis dus. Ik ging o.a. naar Doel en Eindhoven.



In juli ging ik eindelijk (!) Interrailen.



En ik eindigde in Stavanger, waar ik besloot toch echt naar Nederland terug te verhuizen.



Dus nu zit ik hier, in Utrecht.



En het is prima zo. Ik voel niet meer de behoefte elk vrij weekend weg te zijn, vind het heerlijk om ook gewoon thuis te voelen en lekker hier op ontdekkingsreis te gaan. Toch staan er weekendjes weg op het programma (Stockholm én Kopenhagen!) en droom ik over grotere reizen, maar wat wanneer en waarom komt vast wel eens later. Oh, en zoals jullie vast al begrepen heb ik sowieso nog meer dan genoeg verhalen, tips en foto's om met jullie te delen! Tot snel.


  ❊ Wat voor toffe plekken hebben jullie nog bezocht? ❊

6 opmerkingen:

  1. Genieten! Maar dit is wel een hele korte samenvatting, ik wil meer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een bewogen jaar :) Ben benieuwd naar alle verhalen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, best wel inderdaad! Ik probeer snel meer te schrijven :)

      Verwijderen
  3. O ik ben zo blij dat je blog er weer is <3

    BeantwoordenVerwijderen